Sv: Zol: en gladnyhet til deg!
Opprinnelig lagt inn av ElinM, her.
Jeg tror allikevel at flaskeposten er med på å gjøre at færre ammer, fordi det føles mer akseptabelt å gi flaske.
Jeg blir helt sjokkert! Dette er en liten "motvekt" (i mangel på annet ord) til amming, og dermed er det med på å gjøre at færre ammer? Det er en ganske sterk påstand å komme med. Hadde Flaskeposten eksistert da jeg slet med ammeproblematikken hadde jeg vært sjeleglad for å ha noen å finne støtte i! Det er vel ingen i Flaskeposten som oppfordrer til å gi flaske i stedet for å amme. Det er jo heller alternativet når ammingen ikke går for de aller, aller fleste.
Det er uttalelser som dette som gjør meg provosert! Jeg klarte heldigvis å amme andremann uten problemer, men det tok jeg ikke for gitt. Hvor mange har ikke fått spørsmålet "hvordan går det med ammingen?" etter fødselen. Da er det sårt å ikke kunne amme, og måtte komme med forklaringer og det som føles som unnskyldninger for hvorfor du ikke gjør det. I det norske samfunnet per i dag blir du uglesett på om du ikke ammer. Det første leveåret til storebror flyttet vi fire ganger og jeg var innom fem helsestasjoner. Ikke en helsestasjon hadde en microbølgeovn eller en flaskevarmer til å varme opp MME i. Det sier sitt om holdningene. Ikke i forhold til amming, men i forhold til flaske og MME. Svært skuffende i 2006!
Sist redigert av MissS : 06-10-06 kl 00:12.
|