Vis enkelt innlegg
Gammel 15-01-13, 09:05   #1
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kosmetisk kirurgi hjelper ikke på selvfølelsen

Jeg syns dette var svært interessant å lese: En gruppe forskere har fulgt en rekke kvinner fra de var 13 til de var 30. Innad i denne gruppen har man sett at kvinner med psykiske vansker og lavt selvbilde oftere har valgt kosmetiske operasjoner. De har derimot ikke fått bedre selvtillit eller bedre selvfølelse i etterkant. Undersøkelsene viser at disse kvinnene typisk har blitt mer fornøyd med akkurat den kroppsdelen de har fikset på, men har ikke blitt mer fornøyd med utseendet generelt.

Operasjonen(e) har heller ikke hjulpet på eventuelle psykiske problemer. Tvert i mot er det funn som tyder på at kvinnene som har gjennomført kosmetisk kirurgi har fått større psykiske problemer i ettertid. Undersøkelsen konkluderer ikke med at de økte problemene er et direkte resultat av operasjonen, dog.

Jeg synes dette er veldig interessant forskning, og jeg skulle ønske denne informasjonen kunne bli gjort tilgjengelig for alle som vurderer kosmetisk kirurgi for å fikse bakenforliggende problemer. Jeg synes det er veldig viktig å bli tydelig på budskapet: "Ja, du kommer til å få flottere pupper, men du kommer ikke til å ha det bedre med deg selv etterpå."

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat