Vis enkelt innlegg
Gammel 15-01-13, 09:34   #4
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kosmetisk kirurgi hjelper ikke på selvfølelsen

Veldig interessant, og helt klart noe det bør informeres om.

Jeg tenker som Tally at dersom man tror at "alt skal bli bra" bare man blir tynn eller får større pupper eller fikser mageheng, så vil man jo nødvendigvis måtte bli skuffet. Store pupper fikser jo ikke annet enn puppene, liksom. Og dersom man sliter skikkelig psykisk fordi man har små pupper, så tror jeg - hm, hvordan si det uten å høres nedlatende ut - så tror jeg man må kunne si at man har psykiske problemer som ikke står i forhold til "problemet", for å si det sånn. Og i så fall blir kanskje/antagelig problemene ikke så mye bedre av at puppene blir større. Riktignok slipper man å gå rundt og synes at puppene er for små, men skuffelsen over at dette ikke fikser alle andre issues man har trekker jo den andre veien, og den skuffelsen finnes det jo ingen lett fiks for. (Så lenge man ikke har fått operert puppene enda, kan man innbille seg at dersom man gjør det, blir livet og selvfølelsen bedre - så snart man har gjennomgått operasjonen, kan man ikke innbille seg det lenger, og det er ikke rart om det er vanskelig for en del å forholde seg til.)

Men likevel tror jeg jo at dersom man har et avslappet og realistisk syn på saken, så kan man godt "få det bedre med seg selv" hvis man fikser på en konkret ting som man plages med eller irriterer seg over. Psykiske problemer ut over "irriterer seg over løshud som må stappes ned i buksen" fikser man kanskje ikke, men mindre irritasjoner kan det jo være verdt å gjøre noe med likevel. Bare for å nyansere bitte litt i den retningen.