Vis enkelt innlegg
Gammel 16-09-06, 22:08   #3
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes det er bra, men så er jeg jeg også realist. Slik jeg forstår det så skal det i stor grad være fokus på matematikkforståelse og ikke den tradisjonelle matematikken som man gjerne tenker på. Man skal vel vise at man strengt tatt bruker matematikk hele tiden i hverdagen, og barnehagen skal være heller sette fokus på at man gjør det enn å direkte lære og undervise barnet i matematikk.

Og det jeg finner så fasinerende med matematikken er jo det faktum at den finnes overalt, hele tiden. Man bruker den når man er i butikken for å handle, når man er på salg (noe vi jenter jo ofte er), når man er ute og kjører bil, når man leker med bilene sine, uten at man tenker over det. Og så får man det plutselig for seg at matte er så utrolig vanskelig og kjedelig og unyttig. Og det er det jo ikke, men det må læres på den riktige måten for at det skal bli forståelig for hvermansen og ikke bare sånne mattenerder som meg.

Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat