Vis enkelt innlegg
Gammel 21-01-13, 18:47   #18
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fordeler med å bo i rekkehus?

Opprinnelig lagt inn av Plipp, her.

Å komme tett på naboene er vel kanskje det som blir uvant. Og, som det ble sagt noe om over her, å måtte gå gjennom huset for å komme seg til hagen. Er det noen her som har "nedgradert" fra enebolig til rekkehus da? Jeg ser for meg at det kanskje er vanskeligere enn omvendt.

Jeg har det. Men oppgradert i mine øyne mhp bosted samtidig.

Fordelen med eneboligen vi hadde var hovedsaklig ting som ikke kommer av at det var en enebolig, altså mer plass og nyere.
Fordelen med der vi bor nå er hovedsaklig beliggenhet og at enebolig i dette området ikke var tilgjengelig prismessig da vi kom hit. Ellers er det ikke store forskjellen for å være ærlig. Men vi bor på en ende. Jeg tror ikke jeg kunne tenke meg å bo i rekkehus hvis det ikke var på en kant.

Så lenge man ikke er avhengig av mye plass rundt seg er rekkehus en fin måte å bo på. Men det blir helt klart tettere enn både blokk(ikke nødvendigvis, men i blokk er man ofte hakket mer anonym) og enebolig.

Skal du ha fordelen av å ikke ha ytre vedlikehold må du sikte på borettslag. Vi har selveier. Det er felles opplegg for brøyting og gressklipping av fellesarealer, men utover det er det ikke mye fellesskapet tar seg av.