Vis enkelt innlegg
Gammel 22-01-13, 08:49   #21
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bøker man bør ha lest

Jeg har lest mye klassikere de siste årene, og det har vært mye fint altså.

Lite knippe med anbefalinger i uprioritert rekkefølge:

Alberte-trilogien av Cora Sandel
Det røde rommet av August Strindberg
Mitt Afrika av Karen Blixen
Klokkene ringer for deg av Ernest Hemingway
Landstrykere av Knut Hamsun
Stolthet og fordom og Emma av Jane Austen (egentlig alt av Jane Austen, men disse to er mine favoritter)
Stormfulle høyder av Emily Brontë
Jane Eyre av Charlotte Brontë
Madam Bovary av Gustave Flaubert
Mrs. Dalloway av Virginia Wolf

Alle disse er veldig fine og lesbare klassikere som jeg er glad for å ha lest. Skal jeg nevne nyere litteratur så er jeg glad for å ha lest Frihet og Korrigeringer av Jonatan Franzen, Enke for et år og Siderhusreglene av John Irving, Åndenes hus av Isabelle Allende, Amy Tan sine bøker, Ville svaner av Jung Chang, Vann til elefantene av Sara Gruen. Av norske forfattere er Ingvar Ambjørnsen favoritten min, men jeg har hatt stor glede av Linn Ullmann, Carl Frode Tiller, Karl Ove Knausgård, Heidi Linde, Tore Renberg, Karsten Alnæs, Bjørg Vik osv.

Jeg leser bare på norsk, og syns det er sjelden at jeg reagerer på at oversettelsen er dårlig i grunnen. Jeg er nok en takknemlig leser.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat