Vis enkelt innlegg
Gammel 22-01-13, 20:49   #49
Anuk
Bør lage seg en tittel selv
 
Anuk sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.946
Anuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Fordeler med å bo i rekkehus?

Opprinnelig lagt inn av Plipp, her.

det virker fristende med delte kostnader, vaktmester og utvendig vedlikehold ivaretatt av noen andre

Vær obs på at det ikke er slik over alt. Vi har brøyting mellom husene og garasjen, det er alt. Ingen vaktmester, vedlikehold er opp til den enkelte. Vi kan selvfølgelig organisere, men det er på frivillig basis.

Fordelen med rekkehus kontra leilighet, er at man har sin egen lille hageflekk, egen inngang og ingen som lager bråk/klager over eller under. Fordelene med rekkehus kontra enebolig, er at det er mindre å holde ved like rett og slett. Mindre plass, mindre hage, færre vegger osv gir mindre jobb.

Men det er klart, dess nærmere man bor hverandre, dess mer er det avhengig av naboene. Her har vi vært kjempeheldig. Det er ingen som klager eller bryr seg. Ingen som er overivrig sosiale. For meg virker det akkurat likt som det var i eneboligen i boligfeltet der jeg vokste opp.

Ulempen vil jeg si at at det er litt vel tett noen ganger. Det er lett å glemme at naboen er to meter unna rett bak en tynn skillevegg, når man sitter ute en varm sommerkveld. I tillegg er upraktisk å ha boden på en side og plenen på den andre, slik at man må bære gressklipperen gjennom stua

Anuk er ikke aktiv   Svar med sitat