Vis enkelt innlegg
Gammel 22-04-07, 12:56   #4
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En tante (eller onkel) til besvær

Opprinnelig lagt inn av vimjer, her.

Har aldri hørt noen her kalle de voksne i barnehagen for tanter eller onkler.
Dette må da være et særdeles lite utbredt "problem" nå til dags?
Eller er det geografiske forskjeller? Mine eldste er rundt tjue, og tantetittelen var ikke i bruk her da de var små heller.

Jeg tror faktisk ikke det er så uvanlig. Dette ble diskutert på NM flere ganger, og der var det i alle fall overraskende mange som sa at de brukte tantebetegnelser på barnehageansatte og at de ikke kunne se at det var noe problem.

"Søster" om sykepleiere, innbiller jeg meg at det stort sett er eldre mennesker som bruker, og så vidt jeg har skjønt har lærerne vært ganske flinke til å få luket bort begrepet "Frøken" fra dagligtalen.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat