Vis enkelt innlegg
Gammel 06-10-06, 06:59   #9
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Zol: en gladnyhet til deg!

Opprinnelig lagt inn av ElinM, her.

Jeg syns for å være helt ærlig at dette er et lite dilemma. Jeg tror flaskeposten vil føre til at flere begynner med flaske og gir opp ammingen, men samtidig er det viktig at de som må gi flaske får den hjelp og informasjon de trenger. Løsningen på dette er at de som skal yte ammehjelp blir enda dyktigere. Målet er vel at flest mulig skal amme, iallefall de som ønsker det, og samtidig at de skal ha en god ammeopplevelse. Og så skal de som allikevel ikke får det til, få den hjelp de trenger samtidig som de får en god opplevelse med å gi flaske.

Et dilemma - ja kanskje. Vi har diskutert før, og du vet at jeg er enig i påstandene dine om NM hvor MME ofte dras frem som første alternativ dersom noen spør om ammeråd.

Men for meg er løsningen din ikke god nok. Dyktige ammehjelpere kan ikke - og vil ofte ikke - hjelpe flaskeforeldre. Til og med foreldre som gir morsmelk på flaske føler seg stigmatisert. At ammehjelperne blir dyktigere hjelper ikke på informasjonen om flaske og MME. Det er ikke bare det emosjonelle jeg snakker om - det er den praktiske informasjonen om hygiene, tilberedning og mating. Informasjon som - og det er ikke en overdrivelse en gang - er livsviktig at man får.

Det som trengs er mer informasjon direkte knyttet til flaske og MME. Gitt på en slik måte at fordelene med morsmelk kommer klart frem. På den måten får folk infomasjon og kan gjøre et valg basert på det. Vi kan ikke presse folk til å amme ved å nekte dem informasjon om alternativet.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat