Vis enkelt innlegg
Gammel 30-01-13, 14:52   #8
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å reise sammen med andre familier

Opprinnelig lagt inn av Blå, her.

.

Jeg tror at det man må være helt sikker på at er avklart er økonomi. Hvordan man gjør det med matinnkjøp og hva slags nivå man ligger på. Vi delte på å lage middag, alle var glade i mat og enige om at det var verd å bruke litt penger på å ha god mat og da gikk det fint. Jeg kunne aldri reist med noen som ville sitte og gnure på sin egen fårepølse og finlese kvitteringer for å se om noe egentlig kunne vært gjort billigere. Eller spist masse av vår gode mat for så å produsere noe billig og kjipt selv.

Er det ikke ganske kjipt å holde kontroll på "vår" og "deres" mat også?

Nei, fra spøk til alvor: Vi har kommet helskinnet fra turer med forskjellige familier, men i den grad noe har irritert meg, er det faktisk økonomiaspektet. Vi har reist med folk som aldri vil gå ut og spise f.eks (jeg elsker å spise ute, både på ferie og ellers) og foreslår hver vår hylle i kjøleskapet- både kjipt og sært, synes jeg. Det andre ytterpunktet er familien som har bare går for de dyreste ostene, de dyreste vinene og klarer det kunsttykket å finne restauranter med norske priser selv om man er godt syd i ytlandet. Noen dager med dyre vaner går helt greit, og vi skrur selvsagt også opp pengekrana i ferien, men to uker med en liten tusenlapp over vårt vanlige feriebudsjett hver dag, fordi man ikke ønsker å være kjip (slik jeg nå får bekreftet via bl.a Blå og HV sine innlegg at jeg ville blitt stemplet som) det merker man. Jeg har under middels interesse for mat og drikke og styrer unna First price (fordi det meste smaker ekkelt) og junkfood, ellers går det stort sett i "vanlig mat" som spises for å bli mett. Jeg vil mye heller bruke feriepengene mine på opplevelser (togturer hit og dit, snorkleutstyr, guidede fjellturer, museumsbesøk osv,) enn på mat jeg ikke har spesielt lyst på. Men jeg merker at kravet om at man skal like dyr og eksklusiv mat øker med alderen, så jeg prøver å henge med litt -for å ikke bli helt utstøtt. Jeg spiser ikke andres dyre ost og erstatter den med en billig, da, det skal jeg ha. Jeg liker generelt billige oster med lite smak bedre enn de dyrere.

Ferier med folk som skal lage planer for hver eneste halvtime utgår med høye kneløft hos oss. Hvis vi har tenkt oss på sightseeing en dag, men heller vil gå på stranda når vi våkner om morgenen, så gjør vi det. Fordi vi har ferie.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat