Vis enkelt innlegg
Gammel 30-01-13, 22:18   #7
millact
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kvinner og deltidsjobbing - igjen

Opprinnelig lagt inn av Meissa, her.

Det er faktisk veldig viktig å huske. Jeg husker jeg leste en artikkel mens jeg studerte der de hadde regnet ut hvor mye man "tjener" på ulike utdanninger og der sto det at jeg som førskolelærer gikk i minus fordi lønna er så lav. Det vil si at en som ikke tar utdannelse i det hele tatt kommer bedre ut av det enn meg som som er utdannet som førskolelærer. Man taper arbeidsfortjeneste når man studerer og man opparbeider seg studielån. Nå er det noen år siden da så jeg håper at senere lønnsøkninger har gjort noe med det.

Det tror jeg nok kan stemme i noen tilfeller ja, hvis man bare ser på lønn. Husker jo folk fra vgs som tok yrkesfaglig og gikk rett i jobb mens andre studerte, tok opp studielån osv for å få lave lønninger.

Men, når man studerer til en grad får man jo andre ting også, da. Du velger jo faktisk noe du ønsker å jobbe med, noe du synes er interessant osv. Det kan neppe måles i penger men har jo en verdi vil jeg si.