Vis enkelt innlegg
Gammel 02-02-13, 22:29   #11
nokon
Librocubicularist

nokon sin avatar

Medlem siden: Dec 2011
Blogginnlegg: 175
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Livets mange valg. Denne gangen: Innbundet eller pocket?

Opprinnelig lagt inn av Nyx, her.

Som jeg nevner i Bøker jeg bør ha lest-tråden, så har jeg nettopp funnet ut at klassikere er gratis i e-form. Det er jo så definitivt et argument som gjøre det mulig å økonomisk rettferdiggjøre å kjøpe seg en Kindle Paperwhite, nå som jeg har bestemt meg for å lese meg opp på endel bøker, deriblant klassikere. Det er jo ikke mange gratis bøker jeg skal laste ned før jeg har spart det inn, sånn i forhold til hvis jeg skulle kjøpt de samme bøkene i innbundet til 2-300 kr/stk. : overtalersegselv:
Men samtidig så har jeg ikke lyst til å kjøpe Kindle hvis det betyr at jeg kommer til å slutte å kjøpe bøker på papir.

Og så, selv om det er Kindle jeg har lyst på, og selv om jeg har forstått at Kindle er det desidert beste lesebrettet, så er det noe i meg som ikke helt har lyst til å være med på å støtte opp rundt det monopolet Amazon lager seg, at man MÅ kjøpe alle bøkene hos dem hvis man har en Kindle. Spesielt når de er så vanskelige med dette å legge inn bøker på norsk. Det byr meg litt imot, prinsipielt, at man skal måtte bryte kopisperren på ulovlig vis for å få lagt over norske bøker.

Eg har Sony Reader, nettopp på grunn av at kindle-monopolet til amazon byr meg imot. Dette kjem like godt ut i forbrukartestar som kindle, og er i stor grad det same, men kindle er definitivt mest solgt og har derfor flest fornøgde brukarar, som snakkar høgt om brettet. Eg har kindle-app på mobil og iPad, i tillegg, som eg bruker når eg ligg våken om natta, fordi det ikkje er lys på Readeren min (det finst med lys på andre modellar, men eg har vald ein modell utan, fordi eg liker denne skjermen best og så har eg ikkje komme så langt at eg har fått kjøpt leselampe til).

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat