Sv: Har "mammabloggere" definisjonsmakt rundt hva som er "barnas beste"?
Jeg blir stadig fascinert av disse insinuasjonene om at alle følger alle råd, anbefalinger og veiledninger som kommer fra mammabloggere/forum. Det er vel snarere slik at alle har et par hjertesaker som de følger trofast og taler varmt og lenge om, mens de på andre områder er mer laidback. Problemet til denne fyren og mange andre er etter min mening at de tar til seg alt de hører og ser at andre gjør i forhold til ungene sine og tror at de må gjøre det samme selv, at det faktisk finnes en fasit for ting og at alle andre vet hva den er. Sannheten er jo at de fleste av oss må fire på prinsippene både støtt og stadig og at uansett hva vi måtte finne på av lure ting så vil det bli feil på et eller annet nivå og gi oss følelsen av å være utilstrekkelig en gang i blant.
Hvis jeg skulle latt meg såre av enkelte innlegg om ull her inne, og ha dårlig samvittighet alle de gangene jeg var vill&gal og tok på ungen min en bomullsstrømpis når det var minusgrader, eller om jeg skulle få angst for hva folk mente om at jeg kjøpte en kuli lørdag formiddag eller for at jeg lot treåringen se TV i to timer alene søndag morgen mens jeg sov og for alle andre ting jeg gjør som ikke her helt optimalt - da ville jeg virkelig følt som verdens verste mor og antakelig ikke fått sove om natten eller orket å stå opp om morgenen.
Folk må slutte å være så touchy og folk må slutte å ta anbefalinger og gode råd som kritikk av seg selv. 
|