Sv: Har "mammabloggere" definisjonsmakt rundt hva som er "barnas beste"?
Opprinnelig lagt inn av nokon, her.
Eg trur det var ein spissformulering - eg skjønner i alle fall veldig godt poenget.
Eg har ein bekjent som skreiv:
"Jeg leverte eldste i barnehagen og så noen av barna sitte der og spise brødskive pakket inn i matpapir. Det må være trist å være barn å ha så trist matpakke" (sitert etter hukommelsen).
Nå erindrer eg ein kilometerlang diskusjon om frukt i matpakken her inne også, så eg skal vere litt varsom med dette eksempelet, men eg reagerer på måten folk kan ordlegge seg på, når dei skal framheve at dei veit kva som er best for barn. Når det å spise vanleg matpakke er så stusseleg at folk føler for å kommentere at det er trist på facebook, er det ikkje veldig langt til "Tenk om folk trur eg mishandler barnet mitt, når eg ikkje kler det i ull"-tanken dukker opp.
Jeg forstod ikke poenget.
Vi dømmer kanskje hverandre, og oss selv som "dårlige foreldre" pga kjedelige matpakker, for mye sukker, dårlig bilsikring ol, men dette er jo ikke det en f.eks Stine Sofie-stiftelsen vil ha fokus på igjennom sin kamanje. Mulig det var ett poeng i sammenligningen som jeg ikke tok, men i såfall mener jeg det var såpass dårlig og kort formulert at det burde blitt droppet. Er det noe vi ikke trenger så er det flere grunner til å ikke melde.