Vis enkelt innlegg
Gammel 05-02-13, 10:51   #50
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har "mammabloggere" definisjonsmakt rundt hva som er "barnas beste"?

Opprinnelig lagt inn av nokon, her.

Eg trur det var ein spissformulering - eg skjønner i alle fall veldig godt poenget.

Eg har ein bekjent som skreiv:

"Jeg leverte eldste i barnehagen og så noen av barna sitte der og spise brødskive pakket inn i matpapir. Det må være trist å være barn å ha så trist matpakke" (sitert etter hukommelsen).

Nå erindrer eg ein kilometerlang diskusjon om frukt i matpakken her inne også, så eg skal vere litt varsom med dette eksempelet, men eg reagerer på måten folk kan ordlegge seg på, når dei skal framheve at dei veit kva som er best for barn. Når det å spise vanleg matpakke er så stusseleg at folk føler for å kommentere at det er trist på facebook, er det ikkje veldig langt til "Tenk om folk trur eg mishandler barnet mitt, når eg ikkje kler det i ull"-tanken dukker opp.

Og da kommer vi inn på det HV nevnte så vidt. Din bekjentes status er rein kritikk av andres valg. Å legge ut bilder av spennende mat i fancy matbokser kan oppfattes som kritikk også. Men bare en av dem er det. Jeg har lagt ut en del bilder av mellomsøs sine matpakker. De er som regel spennende og innholdsrike, og det er en grunn til at jeg ikke viser bilder av Storesøs sin. Den er nemlig ikke fullt så spennende. Fordi sånn vil hun ha det.

Jeg tror rine sier det som det er. Slubberter fortsetter å gi beng, de leser ikke mammablogger eller forum og kommer ikke til å anstrenge seg okke som. De som har et bevisst forhold til Sunt&Viktig&Nødvendig leser derimot det som står skrevet og anstrenger seg kanskje enda litt mer.

__________________
2003 2007 2009 2011
Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat