Vis enkelt innlegg
Gammel 05-02-13, 13:53   #3
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 41.110
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ikke-samisk bruk av samiske symboler

Jeg tenker at det er fint om de får opplæring i samiske skikker og høytidsdager, men at det går på linje med innføringen i andre religioner og kulturer slik de lærer om i RLE og Samfunnsfag.

Mannen min har samiske aner, men regner seg ikke for å være samisk. Han gikk i norskklassen da han gikk på skole som hadde undervisnig i begge språk, og stemmer ikke ved sametingsvalget. Men nettopp på grunn av anene så er vi litt ekstra bevisste på at ungene skal ha noe kjennskap til dette.

Snuppa har finnmarksbunad og ikke kofte. Jeg ville synes det var litt snodig med kofte til henne. Vi har et par tidligere naboer som er veldig bevisste på sin samiske opprinnelse. Der gikk ungene i kofte på 17. mai og fikk undervisning i samisk (og gikk i samisk barnehage i Oslo).

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat