Vis enkelt innlegg
Gammel 07-02-13, 23:51   #66
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Maaemo-sjef Esben Holmboe Bang slakter Salma-laksen

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Toffskij, jeg oppfattet det hovedsaklig som et angrep på oppdrettslaks, og en påstand om at salma ikke er bedre enn annen oppdrettslaks.

Men salma er bedre enn annen oppdrettslaks, i betydningen «annen oppdrettslaks du faktisk får på nærbutikken». Salmastykkene er nøye utplukket, pent behandlet og nennsomt skåret. Frossen laksefilet er typisk lotteri – det kan være fine biter av god laks, eller det kan være en sammenkrøllet klump tranelendighet. Oppdrettslaks i supermarkedfiskedisken er også nesten alltid dårligere enn salmaen (selv om den kanskje kunne vært like god), fordi butikkene behandler fisken for dårlig og lar den ligge for lenge.

Jeg er 100 % enig i at Maaemo ikke skal servere noen form for oppdrettslaks, men jeg betaler gladelig litt ekstra for et fiskeprodukt som har jevn og forutsigbar kvalitet, såpass at den kan spises rå, på min lokale Rema. Til onsdagsmiddagen min.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat