Vis enkelt innlegg
Gammel 15-02-13, 20:30   #13
Liljekonvall
Uhelbredelig B-menneske

Liljekonvall sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Liljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Dvergpinscher?

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Rasen er ifølge svigerfar kjent for å syte.

Og hun syter altså selvsagt ikke hele tiden, men f.eks syter hn når hun står i bånd inne, hvilket hhun gjorde når vi bar flyttelass i helga, fordi hun ellers snek seg ut døra som stadig var åpen (og det er 110% båndtvang i boretslaget) og nå om dagen mens jeg rydder og jobber i kjelleren fordi hun altså har plassen sin i stua men er litt for glad i sofaen, som hun har forbud mot, til at jeg stoler på henne frittgående nå som hun har løpetid (hater blod lekker i sofaen)

Selvsagt syter hun ikke hele tiden, men når hun gjør det er det innmari fælt å høre på. Nå som jeg heller rydder og jobber på stua er hun derimot fornøyd der hun ligger på teppet sitt, og merkes knapt.

Noe understimulert er hun dessuten også for tiden, all den tid lange turer ikke bøir prioritert i flyttestria. Men hun går tur med meg og vogn hver dag, også luftes hun kort for mer basale behov utenom.

Ser det er en gammel tråd, men vi har hatt Pinscher i straks 10 år, og han er den roligste og snilleste hunden som finnes. Syter og bjeffer ikke. Men han kan klage(flyr fram og tilbake mellom utgangsdør og stuevindu mens han piper) litt om noen av oss går ut og han ikke får være med. Da blir han enten kommandert til å legge seg, og da roer han seg og slutter med pipinga.

Hvis dere har problemet fremdeles, kanskje det kan hjelpe med litt hjernetrim ? F.eks gjemme godbiter som han må lete/snuse seg fram til.

Liljekonvall er ikke aktiv   Svar med sitat