Vis enkelt innlegg
Gammel 17-02-13, 15:31   #8
Charlie
Licence to thrill

Charlie sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Interessant kommentar til sorteringsamfunnet

..det irriterer meg veldig at endel med "solskinnsbarn" kupper denne debatten. Avvik som kan oppdages er også avvik som fører til at fosteret ikke utvikler hjerne osv., eller at de får syndromer hvor 90 % dør innen første leveår. Til det kommer at mange med DS er multihandicappede, har hjertefeil osv. Nå har jeg riktignok DS i familien, og har selv fått genetisk veiledning. Jeg må si veiledningen var meget balansert, med fokus på muligheter og godt liv. Men. Hadde det blitt konstatert DS hadde jeg ikke nølt med å ta abort. At andre tar et annet valg er opp til dem. Hvis de vil ha retten til eget valg må de akseptere at eget valg kan få et annet utfall enn det de selv ønsker.

Det der med "vi vil ikke du skal vite noe i tilfelle du gjør noe annet med kunnskapen enn vi vil" har jeg ingen forståelse for.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat