Sv: Kjerringsko - hva er det?
Jeg måler kjerring mot hva mamma og venninnene hennes går med. Og det er iallefall ikke Eln og ART. Alt som er "klassisk" og glatt og kjedelig. Og marineblått - verdens kjipeste "farge". Jeg er ikke så redd for å være kjerring egentlig, men velger som regel sko med mykt skinn og gode såler fordi jeg har litt problemer med at den ene foten dovner. Jeg er redd det er fordi jeg gikk med for trange sko fra jeg var 13-14 til jeg var ca. 29 og rett og slett har skadet nerver i foten. Ingen av de kule skoene passet egentlig min fot, så jeg bare presset dem oppi og "gikk dem til" - som betød noen uker med gnagsår før føttene var herdet og skoene hadde utvidet seg.
Ellers er det jo bare trist at alle ting skal være så veldig kjerring, gøy på håret, harry og fjortis. Det viser seg forøvrig at det er økning i antall fotplager og skader i føttene, og selv om det foreløpig er tabu å ha en hammertå eller en ilke eller noe annet utvekstaktig på foten, så er det jo leit at stadig flere kvinner går på seg skader i føttene for å ikke se ut som en kjerring på foten.
|