Vis enkelt innlegg
Gammel 06-10-06, 10:07   #6
DM
Live and let live

DM sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvis du kunne fastsette statsbudsjettet

Jeg ville satt litt ned på kultur og forsvar. Jeg ville øket tilskuddet til helse, og øremerket en god del penger til utbygging av omsorgsboliger og psykiatri.

Jeg ville også delegert mer penger ut til kommunene (den enkelte kommune vet best hvor pengene trengs hos akkurat dem). Og så ville jeg jobbet for mer privatisering av offentlige tjenester for besparing av penger (at det offentlige legger ut anbud, og så kjøper tjenesten av private aktører. Dette for å sikre mer effektivitet, kostnadsbesparelser og mer trygghet i og kontroll over tjenestene som blir gitt).

Mer penger til utdanning og barnehager (hentet fra kostnadsbesparelsene ved anbudstanken - lagt ut på forskudd fra oljefodnet.).

Jeg ville satt opp moms på sukkervarer, alkohol og tobakk, og ned på frukt, grønt og kjøttvarer.

Jeg ville øket beskatningen av miljøforrurensende industri, og bevilget mer penger til utbygging av kommunikasjon.

Hjelp til uland ville jeg latt være som den er, og så ville jeg senket litt på arbeidsgiveravgiften.

Jeg ville lagt beskatningen høyere på gamle biler, og lettet beskatningen på nyere biler slik at det ble tryggere biler tilgjengelig for småbarnsfamilier (og andre) med dårlig råd, - dette ville øket tryggheten og miljøforrurensningen i hele trafikkbildet.

Det var det jeg kom på i farten.

DM er ikke aktiv   Svar med sitat