Sv: Aldersgrense
Opprinnelig lagt inn av Zefid, her.
Men terkel-filmen har aldersgrense 11-år samtidig som den anbefales fra 13 år og oppover
Den har aldersgrense 11 år, men det står at den egner seg fra 13 år og oppover. Mange "voksenfilmer" får aldersgrense 7 år, men så står det at de egner seg for ungdom/voksne. Aldersgrensen har med hva man antar publikum "tåler" å gjøre; egnetheten sier noe om hva man antar publikum vil forstå (eller sette pris på). O)g det at en film sies å egne seg best for ungdom over 13, ville etter mitt syn være et godt argument for å ikke la barn under 11 få se den. (Og akkurat denne filmen frarådes jo spesifikt barn under 11.)
Opprinnelig lagt inn av Zefid, her.
jeg er også enig i at animasjoner er lettere enn "the real thing" men akkurat når det gjelder Terkel-filmen så er jeg ikke enig.
For det første tar den for seg temaer som i utgangspunktet er veldig lett for unger i 11-års alder å identifisere seg med.
Men fra mitt synspunkt er det språket som tilsier en langt høyere aldersgrense enn 11 år
Jeg har ikke sett Terkel-filmen, så jeg kan hverken si meg enig eller uenig her. Men jeg tror det skal temmelig grovt språk til for at det skal føre til en 15-årsgrense (som regnes som en "voksengrense" i filmsammenheng).