Tråd: Aldersgrense
Vis enkelt innlegg
Gammel 06-10-06, 10:08   #18
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Aldersgrense

Opprinnelig lagt inn av Zefid, her.

Men terkel-filmen har aldersgrense 11-år samtidig som den anbefales fra 13 år og oppover

Den har aldersgrense 11 år, men det står at den egner seg fra 13 år og oppover. Mange "voksenfilmer" får aldersgrense 7 år, men så står det at de egner seg for ungdom/voksne. Aldersgrensen har med hva man antar publikum "tåler" å gjøre; egnetheten sier noe om hva man antar publikum vil forstå (eller sette pris på). O)g det at en film sies å egne seg best for ungdom over 13, ville etter mitt syn være et godt argument for å ikke la barn under 11 få se den. (Og akkurat denne filmen frarådes jo spesifikt barn under 11.)

Opprinnelig lagt inn av Zefid, her.

jeg er også enig i at animasjoner er lettere enn "the real thing" men akkurat når det gjelder Terkel-filmen så er jeg ikke enig.
For det første tar den for seg temaer som i utgangspunktet er veldig lett for unger i 11-års alder å identifisere seg med.
Men fra mitt synspunkt er det språket som tilsier en langt høyere aldersgrense enn 11 år

Jeg har ikke sett Terkel-filmen, så jeg kan hverken si meg enig eller uenig her. Men jeg tror det skal temmelig grovt språk til for at det skal føre til en 15-årsgrense (som regnes som en "voksengrense" i filmsammenheng).