Tråd: Anna Karenina
Vis enkelt innlegg
Gammel 25-02-13, 01:47   #7
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.940
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Anna Karenina

Jeg hadde null forventninger siden Joe Wright er regissøren. Hans to siste periodedrama er virkelig makkverk (Pride & Prejudice og Atonement), men siden de to har han gjort kontemporære filmer som Hanna og Solisten - som er virkelig gode. Så jeg tok en sjanse. Slik jeg ser det så må det være fantastisk inne i Mr. Wrights hode, for du skal lete lenge etter flottere, spektakulære og nydelige iscenesettelser (ok, ikke lengre enn geniet Aronofsky, men det er en annen sak). Det store problemet hans er at han fort går seg vill i all staffasjen, og selve historien må lide. Så vi som publikummere får nok ikke den fulle og hele opplevelsen som regissøren så gjerne vil. Og det skjer også i Anna Karenina. Dog lar jeg meg mer forføre her, enn i P&P og Atonement. Og alle gode ting er tre vil jeg si - for her synes jeg, for første gang, at han treffer med castingen av Keira Knightley. Men gud bedre, uansett så caster man ikke samme dama i tre påfølgende periodedrama altså - ok, om du ikke driver med brasiliansk såpeopera da...

Burde man se Anna Karenina? Ja, jo, det synes jeg - om man liker periodedrama, men man må også da la seg rive med av iscenesettelsen og bare la historien bli fortalt som den blir, med sine mangler og vansker med å følge persongalleriet til tider. Og ja, det er til dels mulig her synes jeg - så det går riktig vei med hans periodedrama om ikke annet

Jude Law og Matthew MacFadyen (jadda, også han er med denne gangen ) gjør virkelig flotte prestasjoner her. Godt arbeid!

Men skal man se virkelig godt arbeid fra Joe Wright så bør man heller se filmen Hanna. Der får han til begge deler; både historien og iscenesettelsen. Men det er jo en helt annen sjanger da...

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat