Sv: Jeg som trodde parkering skulle være en enkel sak
Hei Stine
Mitt navn er Christian Sæterhaug, jeg jobber som leder for EasyPark i Norge. Det var leit å lese om de problemene du opplevde 13. februar.
EasyPark er en mobiltjeneste for betaling av parkering. Vi leverer vår tjeneste til parkeringsoperatører som Europark, Q-Park og andre private og kommunale parkeringsselskaper, som igjen tilbyr tjenesten til motorister.
EasyPark drifter ikke parkeringsplassene, vi leverer kun løsningen for å betale med mobilen. Kvelden 13. februar vet jeg at de fleste parkeringsoperatører i Norge hadde problemer, siden leverandøren av parkeringsautomatene opplevde tekniske problemer. Siden EasyPark har klistremerker med info om mobilbetaling på mange av automatene, opplevde vårt kundesenter en storm av telefoner på kvelden 13. februar. Jeg beklager så mye at vi ikke klarte å hjelpe deg på en tilfredsstillende måte.
EasyParks løsning fungerer slik at kundene laster ned en app og legger inn telefonnummer, bilregistreringsnummer og et betalingskort. Når dette er gjort kan parkeringen startes med noen enkle tastetrykk. I tillegg kan parkeringen lett forlenges via appen. Kostnaden for å betale med mobilen er parkeringsavgiften + 15 %, dvs at det er litt dyrere enn å betale med kort/mynt, men på den andre siden betaler du kun for den tiden du står parkert siden du kan stoppe parkeringen når du returnerer til bilen.
Nok en gang beklager jeg at vi ikke kunne hjelpe deg på en tilfredsstillende måte. Du må gjerne kontakte meg om du har ytterligere tilbakemeldinger, eller om du har noen spørsmål. Min mailadresse er christian.saterhaug@easypark.net.
Ha en fin dag!
Mvh
Christian
|