Vis enkelt innlegg
Gammel 26-02-13, 11:41   #15
Vianne Rocher
Kamerat Pære
 
Vianne Rocher sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Innlegg: 6.030
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Skolevesker til 11000

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

At utstyrs- og merkepresset er ganske omfattende i enkelte miljøer, og da kanskje særlig miljøer som preges av vestkantungdom, tror jeg vel at er et faktum. Når det er sagt er det jo intervjuet en type i artikkelen fra Vestby, og det er jo ikke i Oslo en gang, og på ingen måte et vestkantmiljø, så dette er selvsagt også personavhengig.

Og nei, jeg tror ikke dette gjelder alle på vestkanten, men jeg tror likevel det gjelder såpass mange at jeg er glad for at vi har valgt som vi har rundt bosted.

Jeg tror du blir skuffet om du tror bosted nødvendigvis hindrer den slags press.
Det er ulike krav og forventninger i ulike miljøer. Man bor kanskje ikke i et område der vennene til kiden sprader rundt i jakker til 7000,- og vesker til 10000, men merkepress, hva som er "rett" og hva som er "galt" eksisterer i de aller fleste ungdomsmiljøer, uansett sosioøkonomisk klasse.

På nittitallet måtte man ha Levis og Adidas der jeg vokste opp. Ikke særlig eksklusivt akkurat, men just så passe ekskluderende at ikke alle klarte å henge med på det kravet, heller. Og det er jo egentlig alt man trenger.

__________________
Ain't nobody dope as me, I'm dressed so fresh and clean.
2008 2013 2015
Vianne Rocher er ikke aktiv   Svar med sitat