Sv: Skolevesker til 11000
Opprinnelig lagt inn av tjolahopp, her.
Det er sikkert sånn at det generelt er mer penger på vestkanten, så da er kanskje merkene man "må ha" en del dyrere enn de man "må ha" på østkanten?
Jeg er oppvokst på østkanten i Oslo, og det var da nok av merker man gjerne ville ha for å være med i gjengen. Ball, Levi's, Isba, øøøøhhhh ... Jeg husker ikke flere, men det er nok fordi jeg ikke fikk så mye av det. Jeg husker jeg var i lykkerus den dagen jeg fikk en Levi's-bukse!
Men jeg stiller meg tvilende til at vesker til 11000 er det vanlige for vestkantungdommen, slik som artikkelen gir inntrykk av.
Jo, det er ganske vanlig. Jeg ser veldig mange ungdommer hver eneste dag med Mulberry vesker akkurat slik som på illustrasjonsbilde i artikkelen. Det er som sagt ganske så påfallende da det er veldig lett å se forskjellen på "ekte" vare og ikke på akkurat disse veskene.
Det er også motepress på skolen til datteren min (Oslo Øst). Ikke uvanlig med Canada Goose jakker på de høyere trinnene men det er alikevel ikke sammenlignbart med den type "press" og forventninger som finnes blandt mange med de med betydelig høyere inntekt på Oslo Vest.
Egentlig synes jeg dette er ganske åpenbart og egentlig litt tullete å benekte er det ikke? Hvis det ikke hadde vært forskjeller så ville det vel vært samme butikker på Stovner Senter som det er på CC Vest? Selvfølgelig er det et totalt annet behov og forbruk på Oslo Øst en Oslo Vest.