Vis enkelt innlegg
Gammel 26-02-13, 17:21   #3
Lisa
anglofil
 
Lisa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.589
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Fengslet der innsatte blir behandlet som mennesker

Jeg merker at jeg ikke helt klarer å forholde meg til dette uten å la det jeg mener mener bli preget av følelser. Da jeg leste at stefaren til Christoffer hadde blitt banket opp på Bastøy var min umiddelbare reaksjon rent sjokk. Jeg fatter og begriper ikke at en mann dømt for drap på et barn får "lov" til å sone under slike forhold og jeg kjenner jeg rives i filler av fortvilelse over at menneskeliv ikke har høyere "verdi" i Norge en at drapsdømte ikke straffes hardere.

Men til syvende og sist er det jo statistikken som teller. Så det vi gjør er sikkert "riktig" selv om jeg egentlig synes det er kanskje så horribelt at folk dømt for drap og grov vold ikke sitter innesperret på ei mørk celle.

__________________
"Try Again, Fail Again, Fail Better" (Samuel Beckett)
Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat