Vis enkelt innlegg
Gammel 28-02-13, 14:34   #1
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Valgets kval: Hvilken "kosejakke"?

Jeg begynte på en tøff genser til meg selv i forrige uke. Strikket genser med hullmønster. Vel, jeg har gitt den både tre og fire forsøk allerede, og nå har jeg fullstendig kapitulert og forbanna hele skiten til outher space og forbi!! Genseren er fortsatt fin, modellen altså, men så tidslukende og krevende å strikke at den hadde kanskje blitt ferdig i 2020 ... Ï dag har jeg dermed vært i butikken og byttet inn 12 av 13 nøster; til Sandnes Mini Alpakka og et tynnere garn ala Silk Mohair slik at jeg kan strikke en av to mulige (kose)jakker i steden, nemlig:

1. "Skappel-jakke"

2. Lang jakke i dobbelt garn fra Sandnes

Garnet/fargen er burgunder. Jeg står litt fast, for jeg ønsker bare å strikke noe helt, helt enkelt og fhv. raskt. Enkle er de jo som sådan begge to, men man må jo følge litt mer med på nr. 2 pga. alle rette og vrange. Nr. 2 tenker jeg å strikke med raglanfelling og evt. slenge på et par lommer hvis jeg føler for det. Jeg har en "skappelgenser" som bare må monteres, og heller nok litt mot nr. 2 for å få en litt annen look, men av en eller annen grunn klarer jeg ikke bestemme meg helt endelig.

Dere bestemmer!