Vis enkelt innlegg
Gammel 01-03-13, 15:21   #23
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.945
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Å skamme seg"

Opprinnelig lagt inn av DM, her.

Foreldre som hytter med pekefingeren til barna sine mens de sier "SKAM DEG!", får det til å gå kaldt nedover ryggen på meg. Jeg mener det finnes bedre måter å forklare barna at det de har gjort er galt, og i samme slengen forklare hvorfor det er galt. Å slenge ut et emosjonelt "skam deg" som om man sier fy til en hund, er veldig fordømmende og ubehagelig, og ikke minst vil det nok kjennes ekstra ubehagelig/ydmykende om det skjer foran andre.

Jeg er enig, og for meg er det utrolig nedlatende og fælt. Jeg sier det ikke til hunden min heller. Det er en helt unødvendig formaning. Hvilken rett har man til å be andre ha en bestemt følelse?

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat