Sv: [interiør] Hvordan er din stil?
Vi har ikke en rendyrket stil akkurat. Noe gammelt og noe nytt. Vi har noen rom med hvite vegger, men stue og soverom har farger. Møbler og gjenstander er en salig blanding av gammel arv, bruktkjøp og nytt. Mannen er nok den som er mest opptatt av interiør, men jeg har absolutt en mening om hva jeg liker og ikke liker så vi innreder sammen. Vi har nokså sammenfallende meninger om hva vi liker så det går alltid greit. Vi liker at det er ikke er for stramt og tomt, men har ikke fylt opp leiligheten med nips. Vi har gamle malerier og nyere kunst, en og annen pyntegjenstand og en del grønne planter.
Vi flyttet inn i leiligheten for fem år siden, og da malte vi vegger. Ellers er det mye i leiligheten jeg ikke ville ha valgt selv om vi skulle ha pusset opp det hele, men en lett blanding av latskap, økonomiske prioriteringer og miljøhensyn (i den rekkefølgen ) gjør at vi beholder det som det er. Jeg digger ikke akkurat kjøkkentet vårt f.eks, men jeg synes det ville vært forferdelig å bare rive ut et kjøkken i god stand. Det er jo mulig jeg hadde tenkt annerledes på det om jeg var særs opptatt av interiør. Jeg synes ikke det er helt horribelt, og det er praktisk nok, så det får duge en del år til tror jeg. Jeg ble derimot veldig lettet da vi bestemte oss for at vi ville ha badekar, og etter mye tankevirksomhet kom til at det mest fornuftige var å pusse opp hele badet. Det var så ufattelig grelt, og jeg tenkte på det hver gang jeg var på badet. Det var ikke så gammelt, og ikke nedslitt med inngrodd møkk. Da hadde jeg ikke nølt, men jeg klarte bare ikke å venne meg til det sånn det var. Jeg forsøkte et par år da. 
|