Sv: Hvor viktig er det for deg å ha noe å se fram til?
Opprinnelig lagt inn av oslo78, her.
Jeg var sånn før. Etter at jeg ble syk og frisk igjen har jeg blitt mye flinkere til å kose meg med akkurat dagen i dag. Jeg har funnet ut at det er minst 10 gledelige ting som skjer hver eneste dag (godt rundstykke til frokost, god hadetklem fra minstemann, god middag, en god samtale med elever eller kollegaer på jobb, en fin tur, et godt program på TV, en morsom diskusjon her, osv), og jeg setter utrolig stor pris på hver eneste ting. Det betyr ikke at jeg ikke gleder meg til Spaniatur til sommeren, osv, men jeg nyter helt ærlig hver enkelt dag. Jeg er fremdeles en planlegger som har oversikten over hva som skal skje når, men jeg har sluttet å hele tiden tenke "når dette er ferdig så skal vi..." som jeg hadde en tendens til før.
Dette høres så superklissete ut at jeg nesten blir kvalm av meg selv, men jeg har blitt helt rar etter jeg var syk...
Jeg er som deg, og det er ikke klissete, men en naturlig konsekvens av å ha vært mye dårlig. I tillegg har jeg bak meg en rekke mindfulnesskurs og oppmerksomhetstrening, og det blir jo en del av deg.
Det hindrer ikke meg heller i å glede meg sykt til ferier, for reising er det kjekkeste jeg vet. Og jeg gleder meg til hver eneste kaffekopp jeg tar! Det å begynne å like god kaffe har gitt meg uante gleder. 
|