Vis enkelt innlegg
Gammel 22-03-13, 18:51   #164
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dere har uføreforsikring, sant? Hvis ikke - skaff dere det!

Opprinnelig lagt inn av Storm, her.

Ok, jeg må trekke fram denne igjen. Inspirert av denne, fikset jeg meg først en forsikring i If. Så fant jeg ut at Gjensidige, der jeg har alle mine andre forsikringer, tilbø bedre pris og bedre forsikring, og byttet derfor. Har akkurat fått brev om at forsikringen der er på plass, så har vi et møte på jobb, der vi blir informert om at personforsikringen der er utvidet fra helse- og ulykkesforsikring (og mest på tjenestereise, tror jeg) til også å gi uføredekning. Det er jo bra det, men nå er jeg altså dobbeltforsikret. Hva mener dere, kjekt med dobbelt opp (for begge blir vel utbetalt hvis noe skjer?) eller kutte ut den i Gjensidige?

Behold den i Gjensidige, er trolig mitt råd. Her er hvorfor:
Slike forsikringer gjennom jobben er ofte gunstige, men ofte bare hvis man er ansatt der. Se for deg at du sier opp Gjensidige, er godt forsikret i din nåværende jobb, går på en utbrentsmell, får skiveprolaps eller nakkesleng om tre år. Og om fem år vil du bytte jobb.

Da har du krav på å få videreføre den forsikringen du har nå, men ikke til samme pris. Plutselig kan prisen på forsikringen ha mangedoblet seg, og skal du tilbake til Gjensidige igjen, vil du få forkortinger på nakkesleng, psykiske plager eller ryggplager i den nye forsikringen.

Jeg ville ha sjekket to ting med jobbforsikringen: 1) Dekker den et like høy beløp som den du har hos Gjensidige, og 2) får du videreføre forsikringen til samme pris hvis du skifter jobb. Hvis svaret på en av de er nei, vile jeg holdt hardt på Gjensidige-forsikringen.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat