Vis enkelt innlegg
Gammel 23-03-13, 10:03   #2
Meissa
stressmonster

Meissa sin avatar

Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
Meissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Ang. obligatorisk innbetaling til klassekonto i regi av sosialkontakt

Jeg er litt betenkt fordi jeg ser absolutt hvorfor det er kjekt med en klassekasse, men hvorfor kjemper ikke FAU mer for gratiskprinsippet ved å faktisk kreve midler fra skolen? Jeg synes det er litt synd at gratisprinsippet forsvinner på denne måten. Foreldrene tenker: fuck it, vi betaler selv - alle har vel råd til en hundrings her og en hundrings der og skolen tenker: vi trenger ikke bidra, FAU fikser selv og krever inn penger fra andre enn oss. Vi har hatt både foreldrekaffe og frokost på SFO i regi av nettopp skolen. Det kostet ingen verdens ting for oss som foreldre. Ingen lodd og ingen pengeinnsamling. Klassefester arrangeres på "dugnad" og man kan eventuelt søke om midler om det er noe spesielt. Man kan selvfølgelig gjøre mye hyggelig om man samler inn store pengesummer, men er det egentlig solidarisk?

Klassekasser som går til leker på skolen? Er det virkelig sant?

Jeg er også med på det Filijonka skriver. Foreldrefester med alkohol er virkelig et etisk dilemma. Jeg har faktisk aldri hørt om noen som arrangerer fest i skolesammenheng. Det ville vært katastrofe for meg når jeg var liten.