Vis enkelt innlegg
Gammel 23-03-13, 19:55   #13
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Driter folk i regelverket for au pairer?

Ja og nei. Det er det riktige svaret.

Nei, altså, jeg er enig i at ikke alle behandler AuPairen sin pent. Jeg vil hevde at min AuPair har det godt hos oss, jeg følger alle regler slavisk, hun har 25 t arbeidsuke for å kunne bygge inn en og annen barnevakt (som i "voksen i huset"; barna mine er snart 9 og 13 og klarer seg veldig godt selv), hun får mer lønn enn hun skal og vi har invitert henne med på alle helgeturer, ferier og nesten alle familiearrangementer. Men jeg merker at det stresser henne; hun er ikke vant til det og ønsker det ikke selv. Jeg har presisert at hun er velkommen til å spise med oss, men hun foretrekker å lage egen mat på eget kjøkken til seg selv for det meste (hun skriver det hun vil ha på handlelappen), og at hun er velkommen til å være med oss i huset og ikke bare sitte i leiligheten. Men det er det hun vil selv; hun er veldig aktiv på Skype og sosiale medier og har også mange filippinske venner som hun ser på fritiden. Nå i påsken spurte jeg om hun ville være med på fjellet, men hun spurte pent om hun kunne få slippe (hun har vært med før, har prøvd å stå slalåm og syntes det var gøy, men hun er nok litt BTDT). Istedet får hun besøk hjem til seg/oss, og gleder seg veldig til det.

Det eneste jeg ser gjennom fingrene på er at hun også har en liten jobb i nabolaget hos en venninne. Hun er der en time daglig og vasker/bretter klær slik at min venninne alltid har tomt vaskerom samt vasker litt hos en annen nabo som har kreftsyk kone. Begge deler har hun fikset selv, og jeg har sagt at dette ikke er lov ift norsk AuPair-kontrakt, men at det blir opp til henne å ta den risken hvis hun ønsker.

Jeg tar det som en selvfølge å snakke til henne som en likeverdig; hun får ikke kalle meg "mam" og jeg sier takk for hjelpen og gir henne anerkjennelse mange ganger daglig - og har presisert at hun nå er blitt det "limet" som bidratt at overgangen til to fulltidsarbeidende foreldre har gått så greitt, og at vi er veldig glade for den viktige hjelpen hun gir oss.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat