Vis enkelt innlegg
Gammel 23-03-13, 22:40   #1
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kattemannens pizzasaus

På forespørsel. Denne er litt sterk slik at hvis man har barn som for eksempel får taco uten krydder og sånn bør man redusere mengden chilli. Men here it goes:

2kg tomater. Kan evt erstattes med bokstomater, det funker greit.
5 løk, vanlig str
6 fedd hvitløk
8 chilli (røde)
2 ts sukker
salt og pepper
nøytral olje

Grillelement i ovnen på øverste trinnet, tomatene grilles til de er myke og litt brune i skallet. Snu ofte.
Hvitløken skal også grilles i ca 10 min til de er brune og myke (obs brannfare hvis man har det på bakepapir, jeg anbefaler illfast form).
Finhakk løk og chilli
Hvitløken moses/presses
Tomaten grovhakkes. (ikke renskes).
Fres løk og chilli i 6ss olje i 5 min. Ha i resten, kok i 15 min. Kjøl ned litt. Stavmikser eller blender slik at det blir glatt konsistens.

Dette gir nok saus til 8 glass pizzasaus, hver er nok til 2 store pizzaer, dvs ca halvannen liter saus.