Vis enkelt innlegg
Gammel 27-03-13, 13:47   #90
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Elleveåring på ti timers togtur alene

Jeg har to 11-åringer og hdde ikke sendt noen av dem alene med Nordlandsbanen, i hvert fall. Gutten hadde vært uaktuelt uansett, for han hadde nektet plent. Jenta hadde sikkert kunne tenkt seg det, men jeg hadde ikke følt det trygt. Det til tross for at hun er vant til å reise (bl.a. til store idrettsstevner der det riktignok er voksne med, men der ungene likevel må passe på seg selv i stor grad) og at vi har reist Nordlandsbanen sammen flere ganger. Det siste er faktisk det avgjørende for meg, for jeg har faktisk til gode å treffe på en imøtekommende konduktør som jeg hadde klart å stole på. I tillegg er det mange folk som sitter i restaurantvogna og drikker en del. Jeg tror naturligvis ikke at de nødvendigvis er ute etter å skade ungen, men jeg er sikker på at hun ville ha opplevd dem som ubehagelige. Det samme hvis hun hadde blitt sittende i en vogn med grupper med folk som reiser sammen; de kan jo ofte bli litt høyrøstet og det liker hun aldri.