Vis enkelt innlegg
Gammel 26-04-07, 21:32   #69
Claire
Sær og kresen

Claire sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Flørtende kvinner er selv skyld i voldtekt (Aftenbladet)

Opprinnelig lagt inn av esme, her.

Dette er ikke flisespikking. Dette er faktisk riktig tolkning av undersøkelser. Det er en velkjent feilkilde dette at man bruker ord med uklar betydning i spørsmålene. Og noen ganger blir det misbrukt med vilje. Det er heller ikke gjort noen kontrollspørsmål.

Og om du faktisk er overrasket over at noen kan bruke ordet "ansvarlig" i denne sammenheng så er jeg overrasket over deg. Det er da det som er hele kjernen i debattene som har gått. Noen vil si at kvinnen har ansvar, og med det mener de at hun bør ikke utvise uaktsomhet eller ta noen risiko, mens andre som da tolker ansvar er det samme som skyld blir da rimelig nok sinte.

Tror du virkelig at halvparten av mennene rundt deg mener at dersom kona stikker en tur på butikken alene, eller går en tur i skogen på bærtur så er det hennes skyld om hun blir voldtatt? Jeg tror ikke det, og jeg tror heller ikke at det var det spørreundersøkelsen avdekket.

Du har misforstått fullstendig hva jeg prøver å si.

Claire er ikke aktiv   Svar med sitat