Sv: Flyttet tentamen på grunn av Justin Bieber-konsert
Opprinnelig lagt inn av Meissa, her.
Rikmannsprblematikk? Det blir det samme med den frankriketuren da. Poenget slik jeg ser det er at alle har ulike syn på hva som er viktig og verdig. Det kunne ikke ramlet meg inn å gå på Justin Bieberkonsert, men om jeg hadde hatt en 14åring som var crazy og ønsket av hele sitt hjerte å hyle sammen med 23000 andre på samme alder på en pjokk fra Canada så mener jeg at det er ganske respektløst om jeg kategorisk avviser henne på grunn av prinsipper. Jeg ønsker heller å være en forelder som kan gå inn i forhandlinger. Jeg er sikker på at man kan få en 14 åring til å ta igjen mye tapt skolearbeid med en slik motivasjon og jeg mener at to dager med fravær umulig kan ha så store ringvirkninger at det er verdt å være så rigid og vanskelig at man ikke kan åpne opp for at ungdommen også skal få være med på å forme sitt liv og sette standarden på hva som er viktig.
Men du og jeg er kanskje enige, Skremmeren? Jeg er litt forvirret?
Klart det blir det samme, og ja, vi er enige. Og det var det jeg følte behov for å klargjøre litt i forkant, debattene her inne bærer preg av hvor bra vi faktisk har det og sier en del om tiden vi lever i. Det er ikke synd på unger som ikke får reise på ferie sammenlignet med barn som lever langt under fattigdomsgrensen, men i min verden er ferieturer sammen kjempeviktig og det er virkelig helt utenkelig å nekte mine unger en påspandert sydentur hvor vi feirer en stor rund dag til et annet familiemedlem bare fordi det går glipp av 5 dager skole. Jeg synes skole er kjempeviktig, og vi tar det seriøst, noe vi også formidler til barna våre, for man kan ha to tanker i hodet samtidig.