Sv: Flyttet tentamen på grunn av Justin Bieber-konsert
Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.
Jeg tror det er lettere å være begeistret for spekteret når det spekteret går fra "lopper i blodet" til "stille og fredelig", ikke fra "sparker, hyler og kaster møbler rundt seg tross en voksen på seg hele tiden" til "stille og fredelig".
Det har du rett i. At hele elevgruppen føler seg trygge og ikke utsettes for så voldsomme utbrudd, gir en annen hverdag. Det du beskriver blir jo fort et stort problem. Det ser jeg altså.
Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.
For andreklassingen min (skoleflink, men ikke rolig ) stemmer dette godt, men hun har vært veldig heldig med læreren. For fjerdeklassingen min stemmer det ikke i det hele tatt, der mener jeg at ulempene er større enn fordelene. Elevgruppa er vanskeligere og mer sprikende, og lærerne har skiftet alt for mye, selv om noen av dem har vært veldig gode. Jeg mener virkelig at du skal ha flaks for å få god (som i helt anstendig) tilpasset undervisning på vår skole (som jeg ikke mener er spesielt dårlig, den er en helt OK og normal Oslo-skole). Og da særlig for elever som er langt framme faglig.
Jeg tror det er ekstremt dyktige og oppdaterte lærere som gjør at "vår" klasse fungerer så godt som den gjør. Og jeg tror at dårligere lærere ville gitt diagnoser og spesialundervisning til mange av elevene som nå anses å være innenfor "normalen".