Sv: Spinoff: Din idealferie
Idealferie er ikke bare en type ferie for meg. Og det er forskjell med og uten barn, selv om mine begynner å bli store.
Jeg og mannen prøver å ta en langhelg i året til storby, da storkoser vi oss.
De siste tre årene har vi leid stort, flott hus med stort basseng i Sør-Europa sammen en annen familie, hatt leiebil og tatt småutflukter. Bading og sol hele dagen i vårt eget uten masse hotellgjester, frihet til å gå ut å spise eller lage mat hjemme, se litt av området. Mannen min er ikke like glad varmen og ikke gjøre noe, men er med for vår skyld. Han elsker fisking og kunne gjerne vært i en elv i Finnmark. I år skal vi på biltur i Norge, Vest-og Sørlandet, det gleder jeg meg til. Litt telt, litt camping, litt andre overnattingsalternativer, turer i fjell og opplevelser.
Ellers har jeg etterhvert også lyst på mer langturer til eksotiske strøk. Asia, Sør-Amerika, New Zeeland og Australia, Borneo osv...Vi (jeg) er nok ikke helt backpackertypen, men ønsker alikevel å se mye mer en resorter og typiske turiststrøk. New Zeeland står på topplisten for meg og mannen nå. En uke på høsten hvert år blir vi påspandert tur av svigers til Kypros sammen svogers, og ungene storkoser seg. Det gjør vi voksne også, det er en uke charter på rolig mindre hotell og sted, bare bad, sol, spise og verandaavslapping på kvelden. Deilig oppladning før vinteren. Jeg kjenner at bare ferie hjemme i Norge med ustabilt vær og ikke mye varme er litt drepen for meg. Mine foreldre har hytte ved sjøen og jeg har hatt mange fine somre der, men det er passe kjedelig i flere uker i halvdårlig vær.
|