Vis enkelt innlegg
Gammel 11-04-13, 11:34   #65
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Apropos årlege sydenturar: Overforbrukersamfunnet

Rine - det ser jo veldig dumt ut når det står på 'trykk' - jeg er enig i det. Men det er nok realiteten for 90% av oss, at miljøet ikke er i fokus når vi velger ferie. Vi ferierer mest på hytta, som sikkert nok er ganske mye mer miljøvennlig enn å reise til syden, men det er jo ikke det som er grunnen for oss heller.

Jeg tror man må bruke virkemidler som pris/avgifter for å komme noen vei. Og gjerne også gulrøtter og ikke bare pisk. Bedre prising av miljøvennlige biler som faktisk kan brukes som eneste bil i familien. (Miev er vel og bra, men det er jo ikke veldig miljøvennlig når man har en bil i tillegg, som de aller fleste familier må ha.

På samme måte kan togreiser subsidieres, man kan satse mer på jernbane. Fortsatt må jeg si at Interrailen jeg var på i 96 er min beste ferie så langt.