Vis enkelt innlegg
Gammel 12-04-13, 09:49   #5
Acino
passe nerd

Acino sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
Acino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvordan lager du grønnsakssuppe?

Skal jeg lage fra bunnen av gjør jeg omtrent slik:
Skjærer opp, i små biter, gulerøtter, kålrabi, poteter og purre. Har i væske, fondcup(buljong eller lignende), litt salg og en god del pepper. Lar det putre og koke og rett før servering har jeg oppi pølser/kjøttboller eller slikt - men den kan selvsagt serveres uten også.

Enda enklere tar jeg en frossen pose lapskasblanding, vann, krydder/fond/buljong og gjør forøvrig som over.

Det hender jeg kombinerer også, mest for å få brukt rester i kjøleskapet; litt lapskausblanding og resten grønnsaker fra kjøleskapet som ellers ville ha nærmet seg å gå av seg selv.

Byggryn holdes langt unna mine supper...