Sv: Hvordan lykkes med livsstilsendring?
Jeg tror det er lurt å gjøre små inngrep hele tiden, så får man en mer varig livstilsendring.
Det kan være lurt å ikke lage "luksus" mat hver dag, de fleste spiser jo helt klart mer om de ofte har sin favorittmat som f.eks pizza, lasagne osv...
Jeg ville nok kuttet ut havregryn og brødmat om man spiser det å gått for noe enkelt knekkebrød - det kan være lett å få laget seg ett knekkebrød med ost og skinke og avokado, med cherrytomater til f.eks. Små mellommåltider. Passe på at man ikke snackser for mye på nøtter, men heller en frukt/grønnsak i stedet.
Middager kan man kjøre som før, kutt ned på pasta/ris og poteter - så trenger man ikke lage to middager for at barna skal like det, men man burde fylle tallerken med mer fisk/kylling og grønnsaker. Det har som regel barna også godt av. Fint å bruke fullkornsprodukter.
Få i gang litt mosjon er veldig fint da. Det trenger ikke være så mye. Jeg har en treningsykkel i stua, som gjør at jeg alltid har tilgang til å sykle litt. Bruker å gjøre det om morgningen.
Nå er ikke jeg på noen slankediett, men opptatt av å lese sunt.
Jeg liker veldig godt å spise ren mat, og veldig mye grønnsaker og bær 
|