Vis enkelt innlegg
Gammel 16-04-13, 11:14   #2
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 358
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: For blå sko er jo guttesko!

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Jeg var på xxl for å finne løpeklær til meg selv, og opplevde det samme i voksenklær. Det fantes ikke ett eneste dameplagg uten store innslag av knallrosa eller ulike sjatteringer av lilla.

Slikt irriterer meg, og jeg syns det er et problem med så kjønnsdelte klær. Det er en stor lettelse når vi kjøper klær i USA faktisk, der har butikkene et mye mindre kjønnsdelt utvalg av farger og motiver. I Norge syns jeg det er spesielt vanskelig å finne gutteklær i det som defineres som "jentefarger", fordi det nesten alltid følges sv sukkersøte blomster eller sommerfuglmotiver.

Første gang jeg var i USA fikk jeg en forsmak på hvordan det har blitt her. Da var barneavdelingene delt i gutte- og jentedeler, noe som ikke var vanlig her i det hele tatt i 1986. Jeg er veldig glad ofr ta det ikke er slik der lenger, håper vi kommer over det her i landet også. :lei-av-sjokkrosa-englevinger:

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er aktiv nå   Svar med sitat