Vis enkelt innlegg
Gammel 17-04-13, 20:58   #14
Njulaif
Endelig mamma

Njulaif sin avatar

Medlem siden: May 2012
Hvor: Oslo
Njulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hjemmelagde kyllingnuggets?

Jeg har laget Nigella Lawsons Ritzy chicken nuggets et par ganger. De er ganske gode, og enkle å lage.
http://www.foodnetwork.com/recipes/n...ipe/index.html

I stedet for buttermilk mener jeg at jeg har brukt yoghurt naturell et par ganger (?), men jeg husker ikke akkurat i farta, for det er lenge siden jeg har laget den. Hvis det er mye "marinade" som blir sittende utenpå kyllingbitene, har jeg tatt noe av dette vekk før jeg har panert med de knuste ritzkjeksene, slik at paneringen ikke har blitt for fuktig.

Når vi steker slike ting, som helst skal bli sprø utenpå, i ovnen bruker vi å ha olje i en form eller i langpannen. Deretter varme dette opp i ovenen først, og deretter legge kyllingbitene i panna/formen. Da skal oljen være så varm at det freser litt når du legger kyllingen i formen. Og så snur jeg bitene etter at de har stekt halvparten av tiden. Det blir en del "røykos" av dette, men det blir veldig sprøtt og godt.