Sv: Den siste biltråden: 5008, S-max og Verso S
Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.
Takk for innspill.
Er det noen som har innspill eller erfaringer angående bilsyke i disse bilene?
Og gir: automat eller manuell? Mannen min påpekte nettopp at det er dumt å ha automatgir når barna skal begynne å prøvekjøre etterhvert...
Følger spent med siden vi gjorde samme runde for drøye året siden 
Bilsyke: Barna her har blit mye mindre bilsyke etter vi fikk 5008. Fra å bli bilsyke nesten kosntant, så har de knapt vært det i nybilen. Nå skal det sies at vi gikk fra en Opel Astra 2001 modell. Mye har nok skjedd på de årene.
Automat vs manuell: Vi går aldri tilbake til manuell Automat (EMG) på 5008 fungerer utmerket selv om vi var fast bestemt på å velge manuell. Vi leste en god del i forkant og tenkte at EMG'en ikke var fullverdig automat. Vel, vi synes den er super, og det er det som betyr noe Så vi gikk altså fra å være all against til all for. Man kan gire på et vis med EMG'en - dog har jeg ikke forsøkt det selv.
Ser vi tenker veldig likt vedr. Ford og den tyske trauste looken. Da vi satt oss inn i S-Max'en og jeg tok inn inntrykket så var faktisk "vulgær" det første ordet jeg kom på - og så kom "maskulin" Men selvfølgelig - når man sammelikner med de elegante franske så taper jo mange, synes jeg.