Vis enkelt innlegg
Gammel 25-04-13, 10:29   #1
Mrs. S
Bør lage seg en tittel selv

Mrs. S sin avatar

Medlem siden: Sep 2011
Mrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Kaldkompost, 2 år

Jeg kjøpte en sånn kompostboks i fjor:

Jeg kikket inn luka i bunnen i går, og det er ikke ferdig kompostert. Hva anbefaler dere å gjøre med den? Innholdet er sunket sammen så boksen er halvfull.

• Bør jeg spa rundt/rote med greip/plukke ut kvister for å få nedbrytingen til å gå fortere?
  • Kan jeg fortsette å fylle på den i år, eller bør den stå og godgjøre seg? Kansje kjøpe en plastboks til?
  • Hvor mange år bruker egentlig en kaldkompost på å forvandle plenklipp og kvister til svart masse slik det er i ferdigkjøpte kompostposer?

Hva burde ikke være i en sånn kompost? Jeg har hatt oppi kvister, ikke tykkere enn fingeren. Men de er tydelig trege på å brytes ned. Gressklipp, visnete blomsterbuketter, avblomstrete potteplanter som jeg ikke synes er fine lenger og ugress jeg har luket opp.

Mrs. S er ikke aktiv   Svar med sitat