Sv: Haster: Leie av bolig i syden
Opprinnelig lagt inn av IzziCreo, her.
Takker og bukker for erfaringer allikevel, selv om det ikke ble noe i denne omgang, oslo78 Kan jeg spørre hvor mye dere bruker i transportkostnader når dere kjører til Spania? Og hvor lnag tid? Kjører dere strake, korteste vei eller bruker dere god tid og titter innom hist og her? Mannen kunne nemlig godt tenke seg det, og jeg var ihvertfall på gli når jeg så hvilke kostnader vi ville fått på fly og billeie tilsammen når jeg sjekket igår. Dog er jeg engstelig for at jeg synes det blir for tungt, og at jeg gruer meg til hjemturen når vi er der nede 
I rene dieselutgifter går det ca 3500 kr opp og ned. Men så overnatter vi ganske mange ganger også siden turen er halve opplevelsen for oss. I år skal vi ha 4 overnattinger ned og 5 opp, men da kjører vi en "liten" omvei om Tsjekkia, Østerrike og Italia på veien ned og skal ha en hel dag i fornøyelsespark opp igjen. Vi kjører fort-fort gjennom Danmark og Tyskland (og Sverige på hjemoverturen)og sakte og rolig resten av veien - vi liker de varme landene best.
Med alle overnattinger, diesel, ekstra forsikring på bilen (pga økt kjørelengde) ferjebillett fra Oslo til Fredrikshavn og bompenger der det er det, ender vi på ca 17000 kr i alt. Det er også inkludert den dieselen vi bruker de tre ukene vi er i Spania.