Vis enkelt innlegg
Gammel 29-04-07, 16:59   #1
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

T-skjorter med navn - trinn for trinn

For et par år siden kjøpte jeg tilfeldigvis en pakke med transfer-ark for stryking på tekstiler, og slik var det at jeg ble familiens navneskjortemaker.

Da er det bare å skrive teksten/lage motivet som man vil stryke på, og så kjøpe en skjorte. Det er ikke nøye hvilket program man bruker, det går sikkert like bra i word som i photoshop. Jeg googlet og fant en sommerfugl som jeg la oppå hist og her.

I utskriftsinnstillinger på data'n finner du flere valg for type papir, velg t-shirt transfers. Da printes motivet speilvendt.

Her har jeg printet ut og klippet rundt navnet. Det er viktig å ikke klippe helt inntil printen, da kan blekket "lekke" ut under påstrykingen.

Så er det å plassere motivet på skjorta. Hvis det skal stå beint på, er linjal et bra hjelpemiddel. Men her skal jeg ha navnet til å stå litt på skrå:

Strykejernet på full guffe, og jevnt press:

La skjorta ligge og avkjøle seg litt, og løsne dekkpapiret. Her må man være litt varsom, det er lett å få "brekk" i motivet dersom man gjør det for raskt.

Og vips! Så er den ferdig:

Sist redigert av -ea- : 07-05-07 kl 08:15. Årsak: fjernet bilder
-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat