Vis enkelt innlegg
Gammel 05-05-13, 21:01   #1
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Er det ok å leke slik med hund?

Vi har fått nye naboer, de har et barn (5 år) som Junior (6 år) lekte med i dag. Hyggelige folk, som er koselige å bo ved siden av.

I dag dukket det opp en mellomstor hund, som visstnok er deres. Vi har selv ingen dyr, og omgås lite dyr, så våre barn er ikke så vant med hunder. Vi har imidlertid fokus på å ikke klappe andres dyr før man får lov, og å være snill mot dyr.

Jeg sto i vinduet og så på at Junior og barnet hadde hver sin barneutekost, og lekejaget hunden rundt, masse latter og glede - ikke gjordt for å være ondskapsfulle. Barnets foreldre var ute og sa ingenting. Hunden hadde god plass og løp rundt, uten å bjeffe eller knurre - men jeg kjenner ikke hundekroppsspråk særlig godt. Hunden ble en liten stund stengt vekk av moren, men den ville gjerne tilbake til arealet der Junior og barnet befant seg, og de fortsatte å jage den.

Jeg synes ikke slik lek virker særlig klokt, og var redd for at hunden plutselig skulle bite eller noe, så jeg ropte Junior hjem. (De bor slik unna at det der og da var vanskelig å snakke med foreldrene). Forklarte han at slik lek ikke var ok, for hunden kunne ombestemme seg mht at det var leking.

Er jeg overhysterisk, eller er det ok å leke slik?